December 30, 2012

Menanti hari esok ?

Asalamualaikum ~

Hmm, harini hari yg kurang happy kot untuk aku. Aku taktahu lah kalau ade yang senasib dengan aku. Tapi ape yg aku tahu, harini hari yg mendung. Esok pulak ribut taufan. Hari2 seterusnya pulak mungkin tsunami melanda. Tapi aku harap musim bunga untuk hari2 seterusnya. Hmm.

Semalam Beto call aku. Sedih-nak-mati dengar suara dia. And bila dia cakap about esok, lagilah aku sedih. Dia menangis. Dia kata dia takut nak hadapi hari esok and hari-2 seterusnya. Dia kate nanti fon die akan senyap. NO MORE TEXT NOR CALL FROM ME. Dia takut dia akan rase sunyi.

He made me promised to call him everyday. Aku tak janji. Tapi aku akan cube. Sebab aku takut jadual sekolah jadi lagi pack sebab sekolah sekarang kan dah naik taraf. Hmm, saya cuba kay Beto? Tapi saya mintak maaf kalau saya tak tunaikan. Tapi bukan bermaksud saya lupa awak. Awak sentiasa ada dalam hati saya :)

Sesedih-2 mana pun Atiq Azizan tuu, sedih lagi aku. Sebab yang hadapinya aku. Aku lagi banyak menangis daripada dia. Aku lebih takut dari dia. Takut rasa kesunyian, takut rase Atiq lupa aku, takut aku rase keseorangan. Memang lah ade kawan. Tapi tempat kawan tuu lain dalam hati ni, Atiq pulak kat tempat lain. Walau se"happy-2" mane pun aku, aku sure, aku akan tetap rase kosong.

Nanti dah takdek orang dah nak tunggu aku kat bilik prefect every morning. Dah takdek dah orang nak jumpa aku kat anjung kasih sebab nak ajak makan McDonald sekali. Dah takdek orang nak tunggu kat bilik prefect everytime habis prep. Dah takdek orang nak tunggu aku kat kantin every prep Sabtu. Dah takdek orang nak lambai-2 aku dari Teratak Perdana. Dah takdek orang nak beli KFC untuk aku bile outing lelaki. Dah takdek orang nak mintak tolong keluarkan duit kat CIMB Bank. Dah takde dah orang nak bagi roti john every buka puasa. Dah takdek dah orang nak pujuk aku kalau aku jatuh hurdle. Dah takdek dah orang yg sanggup pinjam kasut Adidas Damia Hariz semata-2 nak sama kasut dengan aku. Dah takde dah orang nak ikut aku pergi FRSIS. Dah takdek dah orang mengade-2 suruh bawak perfume pergi sekolah semata-2 nak bau sama macam aku. Dah takdek dah orang yang aku nak call gune public tiap-2 malam. Dah takdek dah orang yang teman aku kat belakang pentas everytime aku jadi MC sebab tahu aku gugup. Dah takdek dah orang nak tunggu kat bilik prefcet sebelum solat Jumaat. Dah takdek dah orang nak ajak aku keluar everytime pulang bermalam. Dah takdek dah orang nak tunggu kat terminal sampai bas aku gerak. Dah takdek dah orang nak bawak aku jumpe umi dia. Dah takdek dah orang nak jeles sebab aku baik dengan cikgu lelaki. Dah takdek orang nak bagi aku keychain ke ape ke bila die pergi mana-2. Dah takdek dah orang nak tunggu aku kat Inang. Dah takdek dah orang nak ajak aku tengok wayang. Dah takdek dah orang  nak menganjing aku gelak. Dah takdek dah orang nak bagi aku hadiah birthday. Semua tuu dah takdek. TIADA !

We both cried. Dia kat luar. Banyak mende boleh berlaku. Aku kat dalam, banyak jugak mnde yang boleh berlaku. Haihhh.

Semalam masing-2 macam budak kecik. Menangis berhingus-2. Hahaha. Gurau-2. Emm, masing-2 buat janji untuk satu sama lain.

"Jangan. Lupe. Atiq. Jangan. Tinggal. Atiq. Jangan. Menggatal dengan orang lain. Jangan. Lupe. Call. Atiq. Tunggu. Atiq. Tunggu. Announcement Atiq."

Hmm, bayangkan lah Atiq sebut satu-2 ayat tuu. Macam mengajar budak kecik. Ahhh, kecik tak kecik. Aku tetap nangis dengar.

Harini hari last aku kat rumah. Dia cakap nak spend the whole day dengan aku. Tapi lepas die setel pasal rumah dia. Dia pindah rumah. So, nak angkut barang harini. Hmm, malam ni malam last untuk aku contact dengan die. Lepas ni maybe jarang. Pagi tadi die text aku, die takut nak hadapi malam ni. Malam terakhir :/

Sekarang, aku rasa kosong. The reason aku bangun awal pagi ni sebab aku teringat hari esok. Hilang ngantuk aku. Hmm, aku tahu kalau aku just jadi pelajar biase, maybe aku tak setakut ni. Maybe aku rase normal jeh. Percayalah jadi aku ni macam .. rase takut tuu lebih beribu-2 kali ganda. Hmphh.

Even mak aku pun sedih aku dah nak start sekolah balik. Sebab nanti mak aku akan tinggal sorang kat rumah. Akaq kat U, Eddy kat IKIP. Abang long n Bangde kerja. Hmm, semalam pun waktu beli-2 barang, mak nak beli kek laa ape laa. Tapi aku taknak. Hmm.


Dear Atiq Azizan,

Please tunggu saya sayang. Saya akan cube call awak setiap kali ade masa lapang. Saya akan cube bisingkan fon awak. Saya takkan balik dengan siapa-2 dah. Takkan ade kacep dah. Awak, jage diri kay? Kalau ade yg mintak nombor telefon. Bagi nombor saya. Biar saya sound. Hmm, kalau awak masuk UTP tuu, jadilah atlet ke ape kee, asalkan takde yg buat banner untuk awak. Takdek yg sayang awak. Please jangan cari kacep dah. Please jangan baik dengan sesiapa waktu saya kat sekolah. Saya takut dia akan mengisi kekosongan dalam hati awak. Please jangan rase kosong kalau saya tak contact awak macam selalu. Please jangan tunggu fon awak berbunyi. Taknak awak kecewa! Jangan sesekali lupa saya. Doakan saya selamat kat sekolah. Doakan saya akan hentam semua. OK?
    Saya akan balik awal selalu. Saya nak cepat-2 pegang fon and nak call awak. Tunggu saya sebulan sekali okay sayang?

"Just close your eyes, the sun is going down,
U'll be alright, no one can hurt u now,
Come morning light, u and i'll be
Safe and Sound  ~ "

Sorii lah aku macam budak-2 sikik time ni. =..="
Doakan kami :)


Errr okay lah. Sebelum aku membebel dengan lebih lanjut, aku nak tutup entry terakhir untuk tahun 2012 ni.

Aku doakan korang semua dapat menghadapi 2013 dengan baik. Semoge dipermudahkan segala urusan. Doakan aku berjaya jugak. SPM here i come >.<

Sedikit pesanan untuk Atiq Azizan :)




MAAF LAH BAGI LAGU KOREA :p

Asalamualaikum terakhir untuk tahun 2012 untuk semua :'D

2 comments:

  1. Chillax beb. Allah tu Maha Mengetahui. Kalau jodoh tu, sampai ke mati pon korang boleh bersama. In shaa Allah. Satu je kena ingat, berdoa banyak. Seriously, jangan henti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm, okayy. Okayy. Kami berdua takut sekarang :/ Macam mana lah aku kat sekolah nanti, and macam mane lah die kat luar nanti :(

      Delete