December 17, 2012

Wake Up Lah Peanut !

Asalamualaikum :)

Hmm, entry aku kali ni macam sedih lah sikit kann. Err, entah lah. Tengah kalut actually. And aku pun dah selesema sebab tadi kemas bilik and ohmaii hardcore banyak habuk. Ciss . Nampak la lame tak kemas.

Erk. okay. tadi aku kemas barang asrama aku. And you know what. Sakit hati gila aku mengemas kertas2 exam and kerja2 yang aku dapat sepanjang tahun 2012. Bergh ! rase nak keronyok se-se. Hahaha. Sorii. Loghat Temerloh. Tahun depan, lepas habes SPM, swear aku nak toss semua dalam tong sampah. And aku nak bakar depan mata aku. Wahahaha.

Err. Papelah. That's not my point. My point is, bila aku tengok semua kertas2 tuu, aku ingat balik how 'main-main' nya aku waktu Form 4. Sedangkan waktu dulu, aku rase aku habes struggle dah. And dulu, aku selalu membazir masa. Mwehee. Okay. It's normal la. Lagipun, aku baru nak 'feel' jadi an UPPER FORM'. Hahahaha

Ermm, and then and then, aku pun rase macam nak tampar tampar muka aku supaya aku 'wake up' and sedar tahun depan aku SPM. Kalau fikirkan lah kan, 10A+ tuu senang. Tapi kalau fikir la. Kalau tak fikir, just berangan, susah weihh. Hahaha.

Adik- beradik aku tak berapa pandai sangat. Just biasa2. Walaupun my mom dulu sekolah dekat Sekolah Tun Fatimah (STF) and my father pulak Sekolah Menengah Abdul Rahman Talib (SMART), tapi kami macam tak mewarisi jee kepandaian beliau dan beliau. Hahaha. =..=

So i am freaking out right now. Really scareeeeeeeeuuuuwwwwww.

Tapi dalam senang- senang SPM tuu, boleh jadi payoh-nak-mati kalau sepanjang tahun tak kadar ke diri nak exam. Hahaha. And itu yg paling aku takut. Aku ade amanah aku, aku ade tugas aku, and aku ade tanggungjawab aku. So, aku takut nanti aku busy membuat semua tugas aku dengan penuh intergriti, aku akan lupa untuk study. NO. Bukan lupa. Tapi, KETIADAAN MASA :O. Whatta F?

Dang ! Im freakinggg outtt LOL.

Beto kate study dari awal. Hmm, tu yang lemah tuu. Sebab study dari awal bukan cara aku. Even PMR dulu pun aku main main jee. Seminggu sebelum tuu barulah nak struggle.

Btw, aku nak kongsi mende pelik2 sikit pasal diri aku kalau aku exam. (^..^)

Malam sebelum exam, aku akan tidur ber'mimpi'kan soalan soalan berkaitan subjek yang aku akan exam pada hari esoknya. Contohnya esok aku exam addmath, malam tuu konfem2 aku mimpi soalan addmath.

On exam day pulak, kalau aku tertidur time jawab exam, aku akan mimpi jawapan. Errrrrr... aku tahu ni awkward and weird. Tapi percayalahhh. Tak guna pun dapat mimpi yg macam tuu. Sebab bila aku bangun, aku tak ingat penuh pun. Aku ingat separuh je. Tapi walau apepun, syukur Alhamdulilah aku dapat mimpi tuu :3

Okayy. Kembali ke topik asal aku. Sekarang niii aku rase nak pengsan and sedar 2 tahun akan datang je. Gahh !

Waktu form4 pun terkejar2 subjek form4, tahun depan mahu kurus aku sebab kejar subjek form4 and form5.

Dan sebab yang paling utama aku kalut sebenarnya ialah Sebab aku tak buat homework lagi tak siap homework lagi. Hahaha. Tiap2 tahun, aku selalu providekan 2 minggu terakhir untuk buat homework. Haha.

So, sekarang aku pun jiwa kacau mengenangkan nasib. Wahaha. Gila, Kerja dah la banyak. My teachers bagi kerja ibarat kami ni robot yang hanya tahu buat kerja. Lebih tepat lagi, MACAM KAMI TIADA LIFE.

Mereka sepatutnya faham. Cuti sekolah means no sekolah. Macam En. Nazri selalu cakap. "Cuti sekolah maksudnya cuti dari sekolah. Tapi bukan cuti dari belajar". Hauhau.

Jadi kesimpulannya, cikgu cikgu dan guru guru sekolah saya bukan sahaja telah salah faham dengan frasa "cuti sekolah" malah telah menyebabkan kami stress dan terbeban. Lebih tepat lagi MACAM KAMI TIADA LIFE.

Bak kata Hitler, semua ini macam lakalakasheit ! Haha.

Dalam hati rase,




Tapiii, bile fikirkan nii,





Kayy, saya STUDYY :(



Seems legit? Lagit kotttttttt.............







4 comments:

  1. Chill, just enjoy your life. Hewww

    ReplyDelete
  2. Form 4 tu put aside. Struggle form 5, in shaa Allah form 4 tu akan ter'back'up sendiri nya. Asalkan, kena study awal-2. Jangan biar tanggungjawab prefect ganggu anda. Tapi, jangan duk study je memanjang. Nanti takde kenangan untuk form 5. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhh. Okay okay. In shaa Allah aku cube belajar dan main main dalam mase yg same. haha. Thanks for the advice :) Sayang korangggg :D

      Delete