December 13, 2012

Selamanya Harimau Malaya !

Asalamualaikum :)

Hahaha ! This entry would be about Harimau Malaya. Auuummm <3

Okay saja nak menyatakan ketidakpuasan hati disini. Kalau korang layan bola, konfem2 korang faham perasaan aku. Ciss ! Referee itu emang meminta penyokong Malaysia baling durian kat muka dia. Sangat tidak adil. tak adil tak adil. Haih. Tapi apakan daya. Nilah namenya hujan batu di negeri kita, hujan emas di negeri orang. Hoho. K Takdek kena - mengena pun.

Hmm, tapi tuu lah. Main kat negeri orang kan. So, banyak advantage untuk tuan rumah. Misalnya, dapat suap referee. Suap pulak bukan suap biasa-biasa. Tapi suap tomyam, nasi goreng Thai , nasi goreng pattaya and etc. Hahaha.

Ada yang cakap reff tuu sebenarnya baru tahu ayah kandung dia orang Thailand. That's why laa dia sokong Thailand. Hahaa. K Gurau je K. Hmm, walau apeape pun, ape yang aku boleh katakan kat sini ialah reff tuu sangat tidak professional kerana makan tomyam bagai. Atleast nak main berat sebelah pun, janganlah nampak sangat. Sangat tidak professional. Sekarang aku paham perasaan penyokong Manchester United bila referee dibayar pihak lawan. Haha.

But! Despite all of that, aku nampak semangat Team Harimau Malaya. How they really want Malaysia to go to the final. Tapi nak buat macam mane kan. Dah nasib dapat reff macam tuu. Its weird sebab the players keep changing but not the referee. Walhal dah terang tang tang berdentang yang ramai tak puas hati dengan reff tuu. Haihh.

Paling tak tahan malam ni when Fadhli Shas menangis sebab tak pasal pasal dapat 2 yellow card sampai dihantar keluar. Cehh. "Apa aku buat?!" Emang jelas nampak Fadhli marah reff tuu. Kalau aku laa, lame dah aku buat macam Zidane, headshot sekali. Whoahh. Haha.

And then and then and then, ni yang paling aku tak tahan ni. Ciss! My Farizal kena tendang kat muka. Walaweiyh. Berasap aku. Rase nak tumbuk jee TV tuu. And walaupun macam tu, reff still tak buat ape2. Macam hareemmmm je. Tapi walaupun macam tuu, aku respect sangat Farizal. Dia sanggup kena sepak muka semata mata nak 'save' kan bola. Auuuuuuwwww ! Hebatnyeee my sayang !

Dan bila Thailand dah sumbat 2 gol, reff pun mule lah nak tunjuk adil konon. Ade je salah player Thailand. Haihhh. Waktu tuu macam macam lah caci dan maki datang. Haha. Tapi macam lagu Najwa Latif. "Segala kata cacian, yang telah engkau berikan. Membuat ku rasa kosong, kosong ~". Reff tu buat watlek watkul jahh. Dang! Rase nak londeh je seluar dia.


Waktu Thailand dah mendahului 2-0 and masa pulak macam haremm nak habes, seriously hilang hope. Dah tahu dah keputusan nye. Tambah 3 minit pun, mane mungkin nak dapat 2 gol balik.

Tapi tapi tapi tapi walau macam mane pun, Malaysia dah bermain dengan baik. Kalah pun kalah bermaruah. Everyone nampak yang referee main tipu. Everyone tahu yang Thailang main kotor. By the way Thailand, meluat sangat tengok korang bersorak sebab menang cara kotor. Phuihhhh la. Sakit hati + sakit mata aku tengok.

What's good about tonight is even ESPN pun sokong Malaysia. "They (Thailand) played with no doscipline" they said. "Yet the Malaysians always keep their discipline with them". Hee. See ? Attitude matters! Yang paling terharu bace "Malaysians, I feel your pains". Pergh ! Ni kalau bace sambil makan kacang ni konfem2 tercekik ni. Haha.

So, aku sebagai penyokong Malaysia yang tak berapa nak sejati ni just nak ucapkan Tahniah to Our Heroes the Harimau Malaya :) You've done a great job! Memang menyerlah sangat Farizal aku malam nii ^__^

Selamanya selamanya selamanya Harimau Malaya .. . . . .! <3 <3 <3

TERUSKAN MENGAUM ! MEOWWW !
FARIZAL MARLIAS. A HERO. AUWWWW!








Seems legit ? Legit !

Salam ^^v

No comments:

Post a Comment