December 22, 2012

Impian Ke Angan-angan ?


Asalamualaikum~!

Cinta ?


Okayy. Basically my entry this time adalah kerana someone post tweets saying

"meh sini aku nak cakap kat korang nih. bercinta masa sekolah takkan kekal weyh. sumpah cakap. tanya membe2 aku yang lain jgk. "

Then aku reply tweets die saying "Tapi saya tak bercinta waktu sekolah. Saya bercinta lepas pukul 3.30 petang. Waktu lepas sekolah." Seriously, niat aku just nak main2 dengan dia. Tapi bro tuu replied me dengan seriousnya. Dia kata dah dua kali dia kena. And dia jugak kata kat U nanti ramai awek cun. And lelaki ni cepat rambang mata. Aku tolak mentah2 tweet dia. I said that I know him. He's not like that. Tapi, dia boleh kata just wait and see. Dia nak tengok sejauh mana aku dan dia boleh bertahan. Hmm, waktu tuu serehh kabo aku dah terase dah. Tapi aku stil sabar and reply macam aku tak rase ape2. Lepas tuu, dia kata "kalau betul jadi kahwin, jemput2 la ok. Kalau jadi la. Invite2 kat Facebook je."

Hmm, Okayy. Makan dalam giloss aku disitu. Tapi takpe. Aku dah biase di'bash' sebab hubungan aku dengan Beto. Semua orang tak support hubungan kami. Kenapa? Sebab mereka tak yakin. Tapi kami hiraukan mereka. Sebab yang kena yakin adalah diri kami sendiri. Bukan mereka.


We will make this works. IN SHAA ALLAH.

Doa doakan lah kami. Kami tahu yang teenagers love have strong emotion but will not last longer. Tapi, kami akan buktikan semua tu salah. Percayalahh. Kita boleh stay dengan the one we loved sampai mati kalau hati ni kuat. Aku tahu aku masih muda untuk cakap about mende2 nii. Tapi, aku rase takde yang salah dengan ape yg aku cakap ni.

Yes, kita hanya mampu merancang, Allah yang tentukan. Tapi tak bermakna kita tak perlu berusaha. Allah kate, usaha dulu, baru Dia bantu. Bukan nya duduk goyang kaki, mintak je semua denganNya and He will granted all of your prayers. 

Impian aku memang nak kahwin dengan dia. I know, ni semua awal lagi. Tapi mak aku cakap tak salah kalau nak berangan - angan dulu. Tapi nanti kita usaha la untuk dapatkannya. And aku akan berusaha ke arah itu :)

Mungkin Beto ni hanyalah 62% orang yang betul2 aku akan kahwin. Tapi, he said that he will make it 100%. 
Hmm, kami doa setiap hari moga Allah panjangkan jodoh kami. Moga Allah temukan kami di jalan yang halal. Moga dipermudahkan segalanya. Amiin.

Ustaz Azhar ! Muahh sikit :)

See see? Ustaz sokong aku. HAHAHA.


Okay. Apa yang aku tahu sekarang is aku cinta dia and dia pun cinta aku. Kami selalu diuji dengan ujian2 dari-Nya. And aku takkan terkjut kalau one day, kami akan diuji dengan ujian yang lagi dahsyat. Dan itu semua sebab Allah nak uji cinta kami. Hopefully, kami survive.

Btw, kami tak kapel okay ? Sebab kapel itu sendiri berniat untuk main2. Kami bercinta. Kapel dan bercinta itu lain sama sekali :)

Hmm, last word dari aku. Kepada pasanagn yg bercinta diluar sana. KEPERCAYAAN ITU PENTING. And ingat ni, ORANG YG SAYANG KITA TAK SEMESTINYA AKAN SETIA DENGAN KITA. TAPI ORANG YG SETIA DENGAN KITE SEMESTINYA AKAN SAYANG KITA SELAMANYA :D

Okayy, sorry for the short post. Aku tidak berapa ade mood :(


TEPUK DAHI, TANYALAH HATI :)



Seems Legit? OK. Moga berbahagia :)

4 comments:

  1. Replies
    1. emm emm takleh nak like comment laa. ahaha. hmm, jangan bagitahu dia pulak -,-

      Delete
  2. aku pun , yakin dengan kauorang (Y) as long as beto serious, aku tahu pinat takkan berubah . hoyeahh! haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee, terimass. kau jugaa. berusaha then tawakal :)

      Delete