February 08, 2013

V Jazz 300 A+ ?

Asalamualikum semuaanyaaaa ~

Kay, im writing from Nilai, Negeri Sembilan. =.=""

Papepun, the bloggass mesti diteruskan ! Wahaha. Kay, sorii. Lately, aku dah makin giless. Mungkin kerana tekanan kat sekolah dan mungkin jugak sebab aku dah terperap kat sekolah for about 6 weeks. Giless. Rosak otak.

And . . . . . .my entry today would be about my class :)

Tahun ni, kelas semua berubah. 100% BERUBAH . And kami dibahagikan mengikut ranking. Which is pada aku sangat tak munasabah sebab this will lead to racism between the batch. Seriously, baru 6 minggu sekolah, kelas aku dah kena macam-2. Semua kerana pembahagian kelas yang macam tuu. Kami kelas Projek. And sebelah kelas kami kelas Mutiara. Perbezaan tuu emang ade. Kelas kami mute giless sampaikan ade yang cakap

"Kalau takut kesunyian, jangan masuk kelas Jasa"

Hahaha. Kami tak marah pun. Sikit pun tak. Sebab mende tuu betul. Bukan sebab kami koya budak top ke ape. Bukan kami tak galok macam orang lain. Cume kami jadi senyap sebab orang lain senyap. Semua sibuk buat homework. S0, takkanlah tiba-2 nak bising kott. Orang lain takkan rase mende ni semua sebab yang merasainya ialah kami.

Sometimes, bila kami ajak orang lain masuk kelas kami, a few of them would reject it. Alasan diorang, "Takkan aku nak masuk kelas Jasa kot". Seriously aku tak paham kenapa mesti bagi alasan macam tuu. Does that means, budak Jasa boleh masuk mana-2 kelas yang kami suka? Just because of kami budak projek? Sangat tak munasabah.

Sometimes, ade jugak yang dtaang mengadu, "Kalau aku masuk kelas Jasa, mesti ada yang pandang slack." Slack ? Kay, yang ni aku tak tahu nak komen ape. Sebab aku tak buat and aku tak pernah perasan siapa yang pandang slack tu. Maybee that person tengah tension, mungkin jugak that person tak suke orang buat bising sebab terlalu biasa duduk dalam keadaan 'mute'. But, who knows kan?

Hmm, about 300 A+ tuu, entahlah. In shaa Allah dapat. Mungkin ya dan mungkin tidak. Awal-2 tahun dulu, every cikgu yang masuk mesti akan mintak A+ dari kami. Rasa terbeban sikit kot. Macam berat je tanggungjawab tuu. Tapi, kami akan usahakan. In shaa Allah. Doa-2 kan lah kami.

By the way, aku rase RACISM ini emang tak wajar berlaku sebab kami ditempatkan di kelas tersebut mengikut ranking PAT tahun lepas. Lagipun tahun lepas kan 'honeymoon' year kami. So tu semua bergantung pada tahun lepas. Mungkin waktu semua orang main-2, tapi ade segelintir yang tidak. That's why result mereka okay.

" Kami bukan genius, kami hanya pelajar seperti korang semua "

 Yang membezakan hanya usaha. Pada aku, result tuu boleh berubah tahun ni kalau kite semua berusaha. Serehh serehh tak tipu.

Sometimes, RACISM tuu terase bile ade yang pinggirkan kami. Ade yang menunjukkan muka 'tak suka' kepada kami. Kenapa? Perbezaan kelas boleh memutuskan tali persahabatan kee? Tak paham  aku.

Kepada pelajar kelas lain, pliss jangan 'banned' kami. Kami pun pelajar macam korang jugak. Takdek beza pun. Mungkin Allah memberikan kelebihan kepada kami. Mungkin Allah memberikan kelebihan lain kepada korang semua. Mungkin ape yang korang ade, kami takdek. Kalau tak dari segi harta bena, mungkin dari segi 'hablum minnannas dan hablum minAllah'. That's why hidup perlu saling melengkapi, koran isi kekurangan kami, kami isi kekurangan korang :)

Okayy tengah sedih-2 nii, nak jugak perkenal kan Captain and Vise Captain of V Jazz. Hahaha.

Haha. Our 'beloved' Captain :D
Vise Captain kami !


Sorii lah gambar blur. Tapi die ni comel orangnye :)

Sorii Rashid and Afiqah, aku spoof gambar korang :D


So, tuu je kot. Aku sebagai blogger V Jazz berhasrat nak buat blog untuk kelas kami. Akan dipertimbangkan. In shaa Allah. Hahaha. 

*sorii kalau ade terkasar bahase, terase dimane-2, saya tidak meraba. Saya hanya manusie biase. Just sharing my thoughts.*


Najib ! Aku tunggu video kau about V Jazz :)


Seems Legit?
Salam ~

No comments:

Post a Comment