February 11, 2013

To My Sayangg ~

Asalamualaikum ~

Officially, this entry would be specially dedicated to Mohd Atiq Azizan bin Ependi.

*Sebelum tuu, sape takut mati kegelian tercekik air liur sendiri jangan baca.*

Asalamualaikum Cinta Hatiku,

Harini 12 Februari 2013. Dah 4 tahun kita kenal satu sama lain. Dah 3 tahun kita berkasih sayang. Dah 2 tahun kita lalui dugaan kat sekolah sama-2. Dan dah 2 bulan kita terpisah ruang dan waktu.

Semakin hari, kita makin jauh. Semakin hari, kita makin tak kenal satu sama lain. Semakin hari, kita makin berubah. Semakin hari, makin banyak air mata. Semakin hari, makin banyak terasa.

Sekarang, bila kita 'calling', mesti rase awkward. Mesti rase macam strangers. Mesti rase macam tak kenal langsung. Diam lebih banyak dari bercakap. Ke mana Atiq Azizan yang sebenar hilang? Ke mana sifat-2 kau yang pernah buat aku jatuh hati kat kau dulu?

Kalau dulu, everytime 'calling' mesti kita akan happy sangat. Excited tuu takboleh nak cakap macam mana. Terlampau excited. Kalau dulu, rase berat hati sangat nak hang up sebab tak sanggup. Tapi sekarang? Rase lebih baik tak call langsung sebab membazir kredit je call tapi takdek orang yang nak bercakap. Entah lahh Atiq, everytime kau kata nak call aku, aku akan excited sangat. Tapi bila kau call, aku tak dapat nak tunjukkan ke'excited'an aku tuu pada kau. Mungkin aku ego. Mungkin. Mungkin aku taknak tunjuk yang aku excited dengar suara kau sebab aku nak dengar kau yang excited bila dengar suara aku.

Mungkin betul cakap kau. Kita still belum faham satu sama lain. Kita still taktahu apa yang kita perlukan.  Mungkin jugak kita jadi macam ni sebab jarak. Kita dah jarang berjumpa. Kalau dulu, setiap pagi kau tunggu aku datang sekolah kat depan bilik prefects. Sekarang dah tak ade orang duduk kat situ. Aku pun dah gune tangga Ehsan. Rase sedih sangat tengok bilik prefects tahun ni. Selalu gelap jee. Kalau dulu, ade orang study kat situ every prep malam. Tapi sekarang? Aku pulak yang kena study. 

Kau kata aku makin sensitif. Hmm, aku sendiri taktahu kenapa. Betulke? Bila aku pikir balik. Mungkin. Mungkin betul aku makin sensitif. Takdek magic words dari kau pun aku boleh terase. Bercakap sekejap dengan kau pun aku terase. Hmm.

Aku sendiri rase perubahan aku. Kadang-2 bila aku duduk sorang-2, aku pernah rase nak jadi macam dulu. Tapi everytime kita on call, aku tak dapat nak jadi macam dulu. Macam ada something yang halang aku. Mungkin sekarang the other me tengah kuasai diri aku. Mungkin.

Mungkin jugak aku sakit hati sebab aku dah tak dapat nak tengok kau tiap-2 hari. Mungkin jugak sebab aku stress kat sekolah.

Semalam kau kata kau rase kosong. Apa maksudnya? Does that means kau dah tak rase aku dalam hati kau? Sebab tuu kau rase kosong?

Tapi, aku nak kau tahu. Walau apepun yang berlaku, aku  takkan lepaskan kau. Sebab aku dah janji dengan diri aku. Kau cinta terakhir aku. Aku takkan jatuh cinta dengan orang lain dah. Teruk mana pun kita gaduh. Aku takkan lepaskan kau n aku takkan mintak kau lepaskan aku. 

Atiq,

Aku mintak maaf kalau sepanjang hubungan kita ni, kau ada terase dengan aku. Aku tahu. Banyak yang kau pendam dari aku. Even kau terase dengan aku. Kau takpernah nak bagitahu. Akhirnya, kau yang terseksa sendiri. Kau sepatutnya tahu. Dalam sesuatu hubungan, memahami satu sama lain tuu penting. Aku takut kalau kau simpan sorang-2, kau akan fikir aku tak faham kau. Aku taknak dan aku tak sanggup hanya sebab tuu kita berpisah. Mintak maaf jugak kalau kau rase penat layan kerenah aku yang cerewet ni. Maaf kalau kau dah bosan dengan aku. Maaf kalau selalu sakit hati dengan aku. Aku tahu aku cume satu beban untuk kau. Aku tahu aku banyak bagi kau masalah. Aku tahu aku hanya kisah sampingan kau. Tapi aku nak kau tahu. Aku cinta kau. Sangat-2.Dan aku takpernah bosan dengan kau. Tak pernah terfikir langsung.

Aku selalu bace text-2 lama kau. Mengenangkan how we used to be. Aku selalu teringat kenangan kita dulu. Kejut pagi-2 buta. Dengar suara mamai kau. Our first date. Kita makan-2 kat food court. Then, ade orang cina datang jual phones' accessories. Aku belanja kau n kau belanja aku. Sampai sekarang, hadiah tuu ada lagi :') Our first movie. Paling aku tak lupa. Our 'honeymoon' waktu symposium. And waktu aku jumpe umi kau. Ingat lagi betapa cuaknya aku nak jumpa umi. Takut tuu takboleh nak macam mana. Kalau dulu aku boleh tengok kau kat mana-2 jee. Tapi sekarang, semua tuu dah takde.

Mungkin aku berubah sebab kau dah tak ade depan mata aku. Mungkin aku terlalu rindukan kau. Tapi semua tuu mungkin. Aku harap sangat kau boleh datang lagi. Kau tak janji. Tapi aku tahu yang kau tahu yang aku selalu tunggu kau kat sekolah.


Aku tak pernah berhenti berdoa supaya kau dijodohkan dengan aku.






"Demi cinta dalam hatimu, ku yakin engkau untukku.

Meski jejak pisahkan kita, cinta kan bawa kembali. "

Jaga diri waktu aku jauh dari kau, Atiq Azizan. Salam ~

No comments:

Post a Comment