February 10, 2013

Distance ?

Asalamualaikum ~

Kay, kalau tengok tajuk. Korang konfem takkan dapat agak aku nak conteng pasal ape harini.


DISTANCE
"so i make sure, to keep my distance,
say I LOVE YOU when you're not listening,
how long can we keep this up, up uppp~"

Okay. Saje nak nyanyi lagu tuu. Tak berkaitan mane pun actually. 

Actually, aku nak cakap tentang C I N T A. Lebih tepat lagi. My Love Story. 

Mmmm, lately...kami banyak bergaduh. Kadang-2 sebab yang terlampau kecil. Kadang-2 aku terase. Kadang-2 Beto yang terase. Kadang-2 kami bergaduh just sebab tiada 'magic' word dari dia. Tapi, aku pun dah jarang ucap that 'magic' word. Mungkin Beto tak sebut sebab aku tak sebut dulu. Entahlah. Aku lebih nak dengar dari ucap :'<

Hmmm, kami dah kurang gelak. Lebih banyak marah dan menangis. Masing-2 taktahu sebab ape. Mungkin sebab aku tension kat sekolah. Terlalu banyak perkara yang perlu difikirkan. Terlampau banyak tugas yang aku perlu buat. Ter'ekstrem' homework yang aku perlu buat. Terkurang masa  untuk aku buat semua tuu. And nii semua menyebabkan aku selalu lepaskan bengang aku kat dia. Kadang-2 bila aku terlampau penat, aku tak akan cakap dengan sesiapa. Sebab aku tahu aku akan tengking sesiapa je yang ade kat depan mata aku. Tapi, sebab aku nak dengar suara Beto. Aku pergi jugak kat iTalk. Aku call jugak dia. And, bile Beto dengar suara aku, dia tahu yang aku penat. Dia suruh aku rehat and call esok. Time tuu aku emang bengang tahap dewa. Aku berusaha bangun dari tidur and call dia. Tapi dia cakap macam tuu. Aku bengang tapi aku senyap. Aku tak letak pun. Aku menangis sebab terlampau sakit hati. Beto menyanyi untuk aku. Tapi aku tak dengar and aku hempas gagang.

Fine. Cakaplah aku kejam buat dia macam tuu. Katalah ape-2 pun. Aku terima. Korang takkan faham melainkan korang adalah AKU.

Esoknya aku call die. Tapi dia tak angkat. Aku text 'sorry' kat dia. Tapi, dia tak reply. K. Beto terase.

Aku sendiri sedar aku makin kasar dengan dia. Aku sendiri sedar aku makin jauh dengan dia. Aku sendiri sedar aku dah tak rase dia dalam diri aku. Tapi aku sendiri taktahu apa yang berlaku. I find everyone menyenangkan hati kecuali dia. Kadang-2 aku tanya hati aku. BANYAK kali aku tanya.

"Aku still sayangkan dia?" "Aku stil nak dia?" "Betul ke kata sayang yang aku ucap pada Beto?"

And aku emang tak dapat nak jawab. Mungkin ragu-2. Mungkin aku tak percayakan doa aku. Aku doa tiap-2 hari untuk dia dan aku. Tapi entah kenapa aku masih ragu-2. Aku fikirkan dia setiap masa. Sebelum tidur, bangun tidur, dalam kelas, waktu makan... Mungkin aku mencari kemana dia menghilang dalam hati aku. 




Mungkin ni semua berlaku sebab jarak dan masa. Aku busy kat sekolah. Dia dah busy bekerja. Aku kat Pekan. Dia kat Perak. 9 jam perbezaan waktu. Ada sekali dia datang sekolah. And aku langsung taktahu ape-2. Aku emang terkejut gilesss time dengar announcement dia. Bila kami jumpa, aku stil tak percaya. Atiq Azizan depan mata aku! Dia bawak macam-2 barang nak bagi aku. Arnab pink, jersey ManU ber'cop' Zizan, duit syiling n folios. Then, bila dia dah nak balik, aku menangis. Sebab aku tahu, dia tak akan datang dah lepas nii. Aku tahu.

Yes. Korang boleh nampak betapa sayangnya dia kat aku. Dia travel 9 jam untuk jumpa aku. And, aku sepatutnya bersyukur sebab aku dapat dia. Hmm.

Tapi waktu tuu kami masih okay. But, bile masuk bulan 2, aku jadi lain. Dia pernah cakap " kalau dulu, Pnut akan call Atiq tiap-2 hari. Tapi sekarang, 3 hari sekali, 5 hari sekali. Entah-2 nanti Pnut call Atiq sebulan sekali je". Kalau lah dia tahu apa yang aku lalui kat sekolah, mesti dia takkan cakap macam tuu. Everyday aku angkat iTalk, dengan harapan Atiq call aku. Hari-2 aku keluar dorm bawak duit syiling pergi public phone. Punye lah nak call dia. Sekejap pun jadilah. Tapi, selalu kecewa sebab public phone selalu rosak and  selalu penuh duit syiling. Natang punya JUNIORS. Hmm, tak fikir perasaan orang lain.

Pakar psikologi menggunakan kunci sebagai lambang jodoh kita. Kunci aku ada atas meja n senang nak jumpa. Yes. Jodoh aku dah ade depan mata. Aku sangat harap ianya Atiq. Tapi bila aku tanya Atiq, dia kata kunci dia dalam bekas n susah nak jumpa. Jodoh Atiq tiada depan mata.. :'< 

Mungkin Atiq tidak ditulis untuk aku. Mungkin betul aku hanya sebuah RnR untuk dia sebelum dia jumpa yang betul. Tapi mungkin juga, aku emang jodoh dia. Sebab sebelum dia jumpa aku, banyak yang perlu dia lalui. Hmm, mungkin. M U N G K I N.

Semalam on call pun, kami tak mesra macam dulu. Lebih banyak menangis. Aku pun tak banyak bercakap pun. Lebih banyak bunyi angin lalu dari suara kami. Aku nak dengar suara dia tapi aku tak bagi dia dengar suara aku. 

Kalau dulu, mesti bising setiap kali on call. Kalau dulu, mesti sampai kering tekak aku sebab banyak sangat cerita. Kalau dulu, asyik gelak tak henti. Tapi sekarang, aku jadi lebih sensitif. No more gelak-2. Kadang-2 rase macam baik takpayah call. Sebab takdek siapa yang nak bercakap.

Kami cube untuk jadi macam dulu. Like we used to be. 

Itu. Aku tak mampu nak cakap apa. Mungkin boleh. Mungkin tidak. Mungkin.

Untuk long distance couple. Keep the faith. Always keep the faith. 

Unfold 1 by JinnyBoyTV 


Unfold 2 by JinnyBoyTV

Saja nak promote cerita ni. Its about a very loooooong distance couple and how they try to light up their love back. Tengok and ambil pengajaran and buat pedoman okay?




Im sorry sayang for everything. Mungkin nanti kita akan jadi seperti dulu. Mungkin :')

Salam ~


No comments:

Post a Comment