May 05, 2013

Worth it ?

Asalamualaikum ~

Heyy, lama kot tak berbelog. Normal. Budak asrama. By the way, nii baru kali kedua aku balik rumah. Sumpah macam hell duduk asrama. Sumbat nak matii. Fon takde, internet takde. Sumpah mati kutu. Nak kol orang pun, syiling takde. Save syiling sebab nak basuh baju. Haktuihhh.

Haihh. Ohyee, balik kali nii pun nasib jee sebab sekolah jadi tempat mengundi. Parlimen Dato' Najib kenn. Kalau tak, aku rase senasib dengan InteK je kot. Hmm, cuti sampai Selasa. Then, Rabu exam. And, aku emang takde masa langsung nak study sebab sibuk nak buat persiapan nak ke Jepun. Haktuihh. De hell man.

Hehh, tak kisahlah tuu. Exam annti aku jawab mana yg termampu. Hmm. Now, it's time for love. Hahaha. AGAIN. Oh maaf. Aku kuat jiwang sekarang. But this time, I won't be telling about my love story. I'm going to talk generally.

ada yang nyanyi tak? hikhok.

The most common four letter word. L.O.V.E. Cikgu English aku kata. Love contains all feelings that you could feel. Passion, sad, angry, happy or even 'gilaa'. Ocehh. Speaking boh. Hehh. Whatever. My point is, dalam percintaan, kita akan belajar semua perasaan nii. In fact, perasaan yang kita sendiri taktahu wujud dalam diri kita. Sayang, cemburu dan yang paling biase aku dengar 'aku keliru dengan perasaan aku sendiri'. Wkwkwkwkwk. K. Its not funny.

What i mean to say is, kita mesti percaya dengan hati kita.  Like seriously. Contoh. Kau ade balak. Tapi kau still in school sedangkan balak kau dah habes sekolah. Kau percaya die. Kau tak kisah die kat luar. Sebab kau percaya cinta korang berdua kuat. But then, satu hari tetiba kantoi something yg kau harap sangat tak terjadi kat kau. Anything laa. But it happens. YES. Kalau aku jadi kau, konfem aku keweca jugak. Then, kau tanya balak kau. About that 'something'. But he denies it. Mula-2 kau percaya. But then, the next day, bukti datang depan mata kau. And YES. Aku pun akan bertambah keweca macam kau. Hehh. Terang tang-tang. Dia tipu kau. What you gonna do? Here is what i should do. you should do. Ehemm. Tapi kejadian kat atas tuu CONTOH  je laa kan. Takde kena mengena dengan yang tengah baring mahupun yang tengah main basketball -,- haha #hambarrrrrrrr

Okayy. Firshhh oufff olllssss, Ocehh ocehhh. Ngahahaha. Rilek beb ! Fikir dulu masak-2. Mungkin that 'something' tak lah sebesar yang kau sangka. Lagipun, kau hanya keweca dengan sikap die. This is not the end. Chiil lah. Have a break. Have a kitkat. Ngong.

Okayy sambung. Jangan cepat sangat mintak putus. Kau serius nak buang semua yang kau bina selama nii ? Emang lahh, orang kate "Trust takes a lifetime to build but a second to break". Yes. Emang betul. Tapi sekarang, kau kena fikir hati kau dulu. Hati balak kau. Aku percaya kalau cinta tu kuat. Kemonnn. Tak perlu risau dah. Mungkin kau cume perlukan masa bersendirian. Mungkin kau perlu berfikir. So, cube jauhkan diri kejap. Cakap kat dia kau perlukan masa. Stay away from laptop and phone. Ambil selama mana masa kau perlu. 'Silent treatment' emang sangat berjaya. Sebab ia buat jiwa lelaki terseksa. Ahahahahha. *gelak evil* Erk. maaf.

Then, kau fikir lah sedalam-2 nya. What you feel. What you should do. What you should not do. Bile dah ready, contact die semula. Seriously, kalau balak kau serius dengan kau. Dia akan tunggu kau. Dia akan beri masa kat kau. Tapi, dalam masa yang sama, dia takkan berfoya-foya dengan minah-minah lain. Sumpah kalau jumpe lelaki macam nii. Jaga dia elok-2.




Okayy. Tu je kot aku boleh mengarut dan mencarut buat masa nii. Actually, aku rase nak delete je post nii. Sebab isi macam haremmm shake je. Ngahahaha. Oh yee, nasihat dia atas aku main-2 je kot. Tak semestinya berjaya. Buatlah apa yang kau rase patut. Yang penting. KEEP THE FAITH ! :)

P/S: Sorry dol post membosankan. Otak aku sloth sikik sebab aku tengah mengantuk ~,~

Seems legit ! Salam ~ ^^


No comments:

Post a Comment