May 24, 2013

Sayang ?

Asalamualaikum ~

Oh haii semua. Hikhok. lama tak berbelog. Baru balik. Ho ho holidays for two weeks. Hehh. Macam aku dapat je 2 minggu tuu. Tapi takpe. Aku still dapat berjalan2 ke Jepun. Hehh. Walaupun under program sekolah. I'ts okay. Aku tetap dapat ke Universal Studios Japan, Miraikan n Megaweb. Huii. Awesomeessss.

Fine, entry tak berkaitan dengan title. Kalau exam nii, takde markah terus. Kahkahkah. Hmm. Sayang. Kenapa sayang? And by sayang, i did not mean the feel of 'sayang'. But the word itself.

Sayang. Kalau zaman dulu, jarang kot dengar. Biase dengar bile suami panggil isteri, mak panggil anak. Tapi, sekarang. Kau tanye la mana-2 couple. Siapa je yang tak gune sayang! Ciss. Ayat aku macam nak marah. Hahak. Hmm. Untung ler untuk couple yang sememangnya menggunakan panggilan sayang. Tapi what about yg tak gune panggilan tuu? Does that mean, sayang diorang tak sehebat yang guna panggilan sayang? Cehh. Tak kot. Aku rase yang tak menggunakan panggilan sayang lebih bagus. Sebab apa? Fikir sendiri.

Kalau tengok zaman sekarang, perkataan 'sayang' tuu macam tak ade makna. Susah nak cari yang betul-2 ikhlas. And sumpah simpati dekat orang yang tak sempat nak gune panggilan sayang. Hmm. cakap kat diri sendiri . Erk. Tercekik tulang. Hikhok.

Tapi, takpe. Even tak sempat, yang penting saling menyayangi. Sebab ade banyak cara untuk ekspres kan rasa sayang kita kepada si dia. Even tak cakap, sayang tuu boleh nampak dari cara kita bercakap dengan dia, pandang dia, text dia. And ade jugak cara yang tak nampak macam...doa :) Hanya kita yang tahu apa yang kita minta kat Allah. And, for sure ramai je pasangan kat luar tuu yang doa untuk pasangan masing-2. Kan??

Sayang. Tak ambil masa lame pun untuk datang. N yang paling annoying sekali. Kita sendiri taktahu bile sayang tuu datang. Sedar-2 dah sayang. Hehh. Ini common. Emang selalu terjadi. Kenapa aku kate annoying ? Sebab nanti korang tak akan ade 'anniversary' sebab tak ade tarikh sebab sayang tuu datang tiba-2. -,- Faham tak ? Tak faham, tanya aku balik. Chor.

Sayang. Boleh buat jantung terlepas satu degup. Ohcehh. Aku rasa sayang tuu send impulse kat sympathetic nerve kot. That's why SAN pun hilang beat. Kahkahkah. Bios Logos seketika. Entah ahh. Emang macam tuu. Orang kata kalau berdebar waktu orang yang kita sayang panggil kita sayang maknanya kita betul-2 sayang kat dia. Ke guane?? Emm, ye kot. mungkin. Sebab aku pun mengalami perkara yang sama :)

Sayang. Tak perlu kot diungkapkan selalu. Sebab once kita dah tahu dia sayang kita, there's no need to worry anymore :) Tapi, kadang-2 aku rasa perlu. Sebagai peringatan. Even hanya 'sayang kau' pon cukup. Asalkan ada. Yang penting ada.

Sayang. Sayang tetap sayang. Tapi kalau masa bertindak kejam ke atas kita, apa kita perlu buat? Kalau bukan jodoh, macam mana? Hmm. Kalau jadi perkara macam ni. Kena terima hakikat. Emang susah. Tapi kena belajar jugak untuk terima. Cume jangan lupe bagitahu yang kita tetap sayangkan dia even dia bersama dengan orang lain. Yang penting, dia bahagia. Dia bahagia, kita bahagia. Kann?

Sayang. Manusia. Bila ada, kita tak hargai. Bila dah hilang, mule tercari-2. Simpati untuk yang lambat sedar siapa sebenarnya yang dia sayang. Sebab waktu tuu, hanya one word yang kau boleh kata. MENYESAL. Waktu nii, masa tak bertindak kejam ke atas kau, tapi kau yang tak gunakan masa yang ada. Waktu nii, rasa nak undurkan masa jee.

Sayang. Every morning mesti nak dengar word nii. 'Selamat pagi sayang' pun dah cukup. Tak perlu lebih-2. Orang kata less is more. Ucap sikit-2 setiap hari, makin lama, rasa sayang makin bertambah. Bukak mata je tengok fon. Sebab nak tengok wallpaper :) Perkara biasa untuk pasangan kat luar. Bukan perkara biase untuk aku. :))))

Sayang. Sebab sayang, kita sanggup tunggu dia. Sanggup tunggu sampai dia dah cukup besar untuk faham makna cinta. Even dia dah dengan orang lain, kita sanggup tunggu lagi and keep hoping. Berharap cinta kita jadi kenyataan. Hmm :') Tapi kadang-2, sebab sayang jugak kita kena lepaskan dia. Orang kata , orang yang kita sayang nii macam merpati, kalau kita betul-2 sayangkan dia, kita kena lepaskan dia. Kalau dia datang balik, means dia betul-2 untuk kita. Hmm. Is it true?

Masa. Masa kita singkat. Tapi waktu tuu sayang kita banyak. Kita lebih bahagia bersama. Awak bahagia, saya pun bahagia. Walau bukan dengan saya. Ok ? Yang pasti, SAYANG TETAP SAYANG :'>

Seems legit. Post harini sedikit memeningkan. Hahah. Hm, doakan aku yang nak ke Jepun on 28th May nii. In shaa Allah.

Salam ~

1 comment:

  1. haha utg lar ke Jepun smpaikan salam kt kengkawan aq tu...

    ReplyDelete